Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - duben 2010

29. 04. 2010 - Další super archívní fotky
Fotoarchiv trolejbusů 9Tr se opět rozšířil o několik unikátních fotek z počátku sedmdesátých let. Tentokrát jsou dokonce všechny v barvě a najdete je u trolejbusů 101, 102, 103, 104, 111, 140, 141, 142 a 147. Autorem všech je Zdeněk Nesiba a jsou pořízeny v letech 1971 až 1973. Kromě těchto záběrů je navíc na stránce o servisních vozidlech v oddílu vyřazebné montážní vozy utajiená nová barevná fotka monťáku Praga V3S pořízená taktéž v roce 1973.

Dvě upoutávky na přidané fotky:

103 a 139 v Jesničánkách

140 a 125 u nádraží
 29. 04. 2010v 23:02 | odkaz
25. 04. 2010 - Fotky ze dne otevřených dveří
Protože od volantu jsem během dne otevřených dveří nestihl vyfotit skoro nic, fotografie v naší fotogalerii proto pocházejí od různých jiných autorů. V tuto chvíli je v galerii 126 fotek, ale pokud máte zájem, přidáme tam i další vaše zajímavé fotografie. Jestli máte o zveřejnění zájem, ozvete se na trolejbus.353@seznam.cz.

Den otevřených dveří
 25. 04. 2010v 20:15 | odkaz
19. 04. 2010 - Jízdní řády na DOD 24.4.2010
Kompletní jízdní řády pro Den otevřených dveří DP Pardubice si stáhněte zde (pdf, cca 250kB).

Jízdní řády ke stažení
 19. 04. 2010v 19:26 | odkaz
13. 04. 2010 - Dopravní podnik města Pardubic slaví 60 let
Blíží se sobota 24.4.2010, termín dne otevřených dveří v Dopravním podniku města Pardubic. Pro většinu zájemců budou asi nejzajímavější vozidla, která běžně v provozu nepotkáváme. Prozatím nemůžu sloužit kompletním seznamem vozidel, které budou k vidění. Předběžně by měl vypadat takhle:
1) všechna místní vozidla - tedy trolejbusy 9Tr (353 a 358), historická 14Tr číslo 311, náš spolkový Sanos 329 a autobus Škoda 706 RTO číslo 28. Některé zvláštní spoje by měly zajistit podnikové vozy 24Tr a 28Tr.
2) zapůjčená vozidla - ŠM11 (DP Praha), ŠL11 (FK Baník Chvaletice), trolejbus 26Tr (DP Jihlava), autobus Scania zapůjčený od Veolie a dále vozy zapůjčené od výrobců - Irisbus, Tedom i SOR. Možná bude ještě něco dalšího, možná naopak něco z tohoto seznamu nakonec nedorazí.
Jízdní řády připravuje kolega Lp, zveřejním je jakmile bude hotová finální verze. Zatím jen oficiální verze letáku - ve formátu pdf i ve formátu jpg.

60 let
 13. 04. 2010v 09:45 | odkaz
01. 04. 2010 - Vetřelec v trolejbusu 353
Při dnešní aprílové jízdě se nám do trolejbusu vloudil prapodivný vetřelec. Když ona bytost zkoumala celý trolejbus, moje osmileté dítko ji pohotově nafotilo > fotogalerie zde. Jinak opravdové fotky a stručné info o akci najdete na webu spolku.

Lala
 01. 04. 2010v 19:34 | odkaz
01. 04. 2010 - Další trolejbusová novinka
(Od našeho zvláštního zpravodaje). Jak jsme již před rokem uvedli, probíhají v našem městě přísně utajované zkoušky jednopólového trolejbusu (t.zv. E-Bahn). Doposud se nám sice nepodařilo zjistit žádné další podrobnosti, leč některé jevy a úkazy nasvědčují tomu, že výzkum v této oblasti neustal. Téměř nulový přísun informací jen potvrzuje naše přesvědčení o vojenských aspektech dané aktivity.
Podle informací našeho zvláštního zpravodaje probíhá značně podobný projekt i v zahraničí. Nadnárodní společnost Agentia Per Regio- et Intertrail Lines se sídlem v několika významných evropských městech (Limoges, Insterburg, Roma, Peruggia, Antwerpen) se ovšem zaměřila na ryze civilní záležitost, přesto svůj prototyp testuje až v dalekém Čeljabinsku. Je všeobecně známo, že jedním z velkých problémů trolejbusové dopravy je zakončení jednotlivých linek. Budování trolejbusové točny je projekčně, stavebně, a rovněž tak i finančně velmi náročné. Zmíněná společnost proto přišla s pravdě revoluční myšlenkou, kdy pro běžný trolejbusový provoz jsou trolejové točny a smyčky zcela zbytečné, neboť plně postačuje prostá přímá trať. Jako všechny geniální myšlenky je i tato nesmírně jednoduchá. Vše dokonale objasňuje přiložený snímek. Všimněte si, že trolejbus je bezproblémově schopný pohybu v obou směrech. Díky enormnímu rejdu předních i zadních kol (chráněno bohužel zcela nedostupným patentem) je schopen se otočit do opačného směru na prostoru jen minimálně přesahujícím jeho délku. Speciální střešní rotátor přitom uchovává sběrače ve stabilní poloze vůči naopak se otáčejícímu vozidlu (opět patentově chráněno). Po otočení trolejbusu do žádaného směru se aretace sběračů uvolní, takže jsou opět schopné běžné práce vůči vozidlu i troleji. Systém sice zatím jeví jisté problémy při přejezdu výhybek a křížení, ale zmíněná firma se holedbá, že přesně na den (!) za rok bude vše dokonale vyřešeno. Inu, nechme se překvapit.
Bystrého čtenáře jistě napadne, že možným řešením by byl obousměrný trolejbus. To samozřejmě ano. Zvažme však, jak komplikovaná, a tím pádem daleko zranitelnější by byla elektrická výzbroj, zabírající samozřejmě i větší prostor, a logicky zvyšující i vlastní váhu vozidla. Dalším velmi nepříjemným důsledkem by bylo znatelné omezení prostoru pro cestující, vyvolané nutností instalace druhé řidičské kabiny. Na snínku zachycený prototyp má proto alespoň na zadní plošině nouzové ovládací stanoviště, obsluhované řidičem ve stoje. Ostatně nouzové couvání je právě zachyceno na snímku, jak je poznat podle prázdného stanoviště řidiče a naopak postavy řidiče u ovládacího pultu na zadní plošině.

Čeljabinsk


Přidám jednu méně horkou novinku: V těchtio dnech se mi podařilo doplnit moji sbírku aut v měřítku 1:43 o čtyřicet tři krát zmenšené piáno, tedy Mercedes W123. Model v červené barvě se aktuálně docela špatně shání, ale měl jsem kliku i na dobrou cenu.

Medvěd
 01. 04. 2010v 00:00 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz