Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - prosinec 2005

29. 12. 2005 - Aktualizace
Po VELICE dlouhé době je doplněno něco k pardubickým tramvajím. Je to bonus ke knížce 100 let tramvají v Pardubicích (kterou asi nikdy nevydáme), neboli fikce na druhou - tedy vývoj tramvají tak, jak by (možná) vypadal, pokud by původní úzkorozchodnou dráhu nahradily tramvaje normálního rozchodu. Text najdete zde > tramvajový bonus. pokud můžete text nějak doplnit - sem s tím...
Na stránku trolejbusu 346 přidána jedna fotka ze zkušební jízdy po Plzni a na stránku autobusu 181 snímek jeho souičasné reklamy. Trolejbus 21Tr číslo 389 přišel po třech letech o reklamu na firmu Elektrokomplet Loučka.


Drátenická novoročenka
Autorem spousty informací na tomto webu je pardubický trolejbusový guru Lp
Zde je jeho přání do Nového roku 2006
 29. 12. 2005v 22:50 | odkaz
26. 12. 2005 - Tip na šoto-výlet
Všem fanouškům MHD a podobně postiženým doporučuji nevynechat při návštěvě severní Moravy tramvajovou trať DP Ostrava číslo 5. Jedná se o samostatnou trať z konečné MHD Vřesinská do stanice Zátiší. Trať je kromě točny, kterou má společnou s městskými linkami, vedená po vlastním tělese, je jednokolejná s výhybnami. My se tam podívali dnes a je to opravdu zážitek. Kde jinde vaši tramvaj vypraví výpravčí - tedy spíš to byl dispečer, ale na píšťalku pískal :-) Dvojče té-trojek se rozhodně po trati neplazí, naopak jízda je velmi svižná a teď, když okolí konečné v Zátiší bylo ještě zasypané sněhem, nám konečná připomínala spíš TEŽ, než něco podobného. Prostě tramvajová romantika v 21. století. Jízdní řád i plánek najdete na webu www.dpo.cz, jen pozor na jídenku - trať je už mimo 4 "městské" zóny a zasahuje do zón 9 a 11. Moc jsem nefotili, tak jen na ukázku:

Linka na venkov ...
Trasa přes Dolní a Horní Lhotu do Zátiší - to nemá chybu
Výstupní stanice Zátiší
Výstupní stance Zátiší
Točna Zátiší
Dojem malodráhy kazí jen točna. S obousměrným vozem by to bylo jiné ...

Fotky v plném rozlišení jsou doplněny na stránku o MHD v Ostravě.

 26. 12. 2005v 21:24 | odkaz
24. 12. 2005 - 20 let modelů Monti System
Jenom malá štědrovečerní aktualizace - asi jsem byl hodný, protože jsem našel pod stromečkem hned dva nové modely Monti System. Modely typu Monti System se už vyrábějí 20 let (a já je stejnou dobu sbírám). Jako připomínka výročí byl vydán nový model Land Rover Adriatic, který najdete na mojí stránce o Monti Systemu společně s další úplnou novinkou - velice pěkným modelem sklápěčky Setra. Model Setry je opět o něco kvalitnější než Mercedesy (například změněná konstrukce "tupláků" na zadní nápravě), naopak základ Land Roveru je stále stejný jako před 20ti lety. Na stránku se dostanete kliknutím na obrázek, nebo sem > Monti System. Kromě těchto dvou typů přibyla v nabídce ještě další varianta Mercedesu Actros s návěsem (typ 61) - to je momentálně jediný model, který mi chybí. Určitě to ale brzy napravím.

20 let výroby Monti System
 24. 12. 2005v 23:51 | odkaz
22. 12. 2005 - 346 je doma - šoto online servis
Z generálky v Plzni se vrátil trolejbus 346. Přijel ve večerních hodinách a to po ose za tahačem PMDP. Předtím absolvoval přebírání zástupci našeho DP v Plzni. Dva obrázky z Plzně a jeden po příjezdu do Pardubic poslal kolega Lp. Najdete je na stránce trolejbusu 346. Jako další zřejmě pojedou na generálku koncem ledna trolejbusy 341 a 345.
 22. 12. 2005v 22:19 | odkaz
22. 12. 2005 - Dálnice z Chýště nikam
Ačkoliv bych měl propagovat dopravu jinou, je tady jedna aktualita dálniční. Před pár dny byl totiž s velikánskou slávou zprovozněn osmnáctikilometrový úsek dálnice D11 z Dobšic do Chýště. Byl zprovozněn pouze "v polovičním profilu" a zatím má sloužit především jako obchvat Chlumce nad Cidlinou. Tomu ale slouží jen velmi částečně, odvádí zatím totiž jen malou část aut - především ta jedoucí ve směru Pardubice - Praha. Ale i tahle auta využijí z dálnice jen pár kilometrů mezi exity 68 Chýšť a 62 Levín. Další pokračování totiž končí zatím naprosto nesmyslně na silnici druhé třídy u Dobšic na Kolínsku. Obavy starostů obcí z tohoto konce, že se jim přes obec budou valit kamiony jsou asi dost přehnané, protože alespoň prozatím po 12 km dlouhém úseku od Levína do Dobšic (exit 50) nejezdí prakticky vůbec nikdo. Trasa dálnice je dobře vyznačena třeba tady na mapě ShoCartu. Pro ilustraci pár fotek z 21.12.2005:

Alespoň něco jezdí na úseku kolem Chlumce
Alespoň něco jezdí na úseku kolem Chlumce

Stavba mostu
Po jedné části mostu se jezdí, druhá zatím zdaleka není dokončená

Hustý provoz :-)
Dálnice rozhodně nepraská ve švech

Tunel
Biokoridor u Dobšic zatím není ještě dosypaný

A to je konec
Zatím je konec opravdu do ztracena ...
 22. 12. 2005v 21:44 | odkaz
19. 12. 2005 - 15 minut v Brně
... aneb "Jak jsem nejel Pendolinem"
Protože jsem potřeboval ještě do Vánoc zajet pro něco do Brna a protože na silnicích panuje prosincové počasí, rozhodl jsem se vyrazit tam s Českými drahami. V Brně jsem potřeboval zajít pouze do budovy Dopravního podniku nedaleko nádraží. K tomu účelu se úplně nabízel IC 571 Brněnský drak, který jede z Pardubic v 10.37 a v Brně má být ve 12.03. Zpátky jsem potom hodlal jet taktéž Brněnským drakem ve 14.04. To, že na tomhle vlaku jezdí Pendolino a přitom není v kategorii SC, byla taková třešnička na dortu, která měla cestu ještě zpříjemnit. Do deseti jsem byl v práci, potom jsem nechal auto v podzemní garáži Hypernovy a "zkratkou" okolo prvního B nástupiště došel na 4. perón. To bylo asi 6 minut do pravidelného příjezdu. Ten byl nakonec ale opožděný asi o 15 minut a na vlaku nejelo Pendolino, ale souprava 362 + Apee + BRm + 2*Bee + 2*Bmee. Uložil jsem se v posledním kupé posledního vozu. Na mnoha cestujících bylo ale vidět zklamání, počítali s něčím jiným. Vlak byl ale čistý, vytopený a obsazený "tak akorát", takže to zase taková tragédie nebyla. Bez zaváhání jsme projeli i Českou Třebovou a směřovali jsme k Brnu... Ale asi 2 kilometry před Březovou nad Svitavou lokomotiva silně povolila ve svém úsilí a nakonec jsme v této stanici zastavili. Po chvíli nám vlakový rozhlas oznámil, že jsme mimořádně zastavili z důvodů poruchy lokomotivy a ať nevystupujeme. Anglicky ale hlas oznámil, ať vystoupíme... Za moment se opravil a dozvěděli jsme se také, že se zdržíme asi 20 minut. Jenže už za dalších deset bylo oznámeno, že se pro nás vypravuje náhradní lokomotiva a zpoždění dosáhne asi jedné hodiny. Netrudomyslné osazenstvo posledního vozu trávilo čekání v družném rozhovoru na nástupišti, kdy jsme mimo jiné zjistili, že v Březové chcípl pes a není žádná možnost rozptýlení nudy. Po pár minutách se ozvalo "brblání" dieselového motoru a někteří se radovali, že jsme zachráněni. Bohužel brejlovec Unipetrolu, jedoucí směrem na Třebovou neměl s naší záchranou nic společného. Když jeho fíra šel z dopravní kanceláře do mašiny prolétl po jeho tváří i náznak škodolibosti :-). Nakonec jsme opravdu po necelé hodině odjeli, když se před naši neschopnou mašinu zařadila 362.166. Na odjezdu z Březové jsme měli "sekeru" 85 minut, což ale stále stačilo k tomu, abych v Brně uspěl. Jenže .... Kousek před Blanskem jsme začali cítit spáleninu. Hned potom, když jsme se ujistili, že to asi někdo venku pálí nějaký bordel, ze venku rozkouřilo už velice moc, v rozhlase se ozvalo jen "Jirko, pojď rychle dozadu" a IC 571 zastavil opět. Tentokrát na třebovském zhlaví stanice Blansko. Po rychlém hašení hořících brzd předposledního Bmee jsme pomalu dojeli k nástupištím stanice Blansko. Předtím ovšem okolo vlaku zcela jasně stojícího mimořádně mimo peróny projel po druhé koleji EC Vindobona. Jeho strojvedoucí měl asi nervy z ocele (nebo byl tak blbej), protože do kolejí plných lidí ani trochu nezpomalil. Nikoho ale nesejmul. V Blansku už byla nálada v posledním voze vysloveně veselá. Nový IC Praha - Pardubice - Březová - Blansko - Brno jsme nazvali Brněnský vrak a čekali jsme na odpojení vadného vozu. Nakonec se ale rozhodlo, že ho do Brna dovezeme, což málem způsobilo, že někteří málem zůstali v Blansku. Čekali totiž posun a tak se byli občerstvit na stanici a přilehlém autobusáku. Nakonec jsme z Blanska odjeli s +107 minutami a z rozhlasu se dozvěděli, že vlak končí v Brně a do Břeclavi nepojede. V Brně jsem vystoupil v 13.49, doběhl do DPMB a přesně ve 14.04 opět nastoupil do svého vagónu, který s ostatními včetně toho před chvílí hořícího už stál připravený k odjezdu zpět jako IC 570. Odjeli jsme asi s pěti minutami a především vlivem docela chaotické manipulace v Brně jsme ještě do Adamova před sebou tlačili panťák. Potom se ale už vlak rozjel a byl to docela zážitek, tentokrát v dobrém smyslu. 362 s pár vozy nemá moc práce a tak nám při každém zvýšení traťové rychlosti předváděla dost výraznou akceleraci. Jízdní doby psané pro Pendolino ale krátit samozřejmě nedokáže ani tak a tak jsme měli v Pardubicích asi 20 minut. Přes tyto bujaré zážitky jsem určitě jel pohodlněji, levněji, bezpečněji a zpátky i rychleji než autem. A co bylo tak důležitého, pro co jsem tuhle cestu na otočku podniknul? Přece pro další přírůstek do trolejbusového parku PSHŽD. K Sanosu a 9Tr teď máme už i Škodu 6Tr!
Otevři kliknutím

 19. 12. 2005v 19:03 | odkaz
19. 12. 2005 - 21Tr na sněhu
V posledních dnech mám podezřelé štěstí na dobré (nové) vozy. Poslední čtyři směny s trolejbusem vyšly v pořadí 385, 392, 390, 394. Pravda, ve čtvrtek jsem vyjel na kurs 555 s t-341 (ještě nedávno to byl strašnej šrot, teď je to už trochu lepší), ale ten po ujetí jednoho kola zkolaboval a následném oživování předváděl výraznou arytmii chodu serve, takže jsem ho vyměnil za o 12 let mladší vůz 392. Jenže 21Tr také nejsou úplně bez much. Kromě toho, že se v létě nedají vyvětrat, se překvapivě v zimě nedají vytopit. Osobně bych přežil, kdyby mi mrzli cestující a alespoň já měl teplo, ale do ne zcela uzavřené kabiny řidiče táhne kudy může... Nepříjemné je ale hlavně chování trolejbus na sněhu, nejlépe lehce namrzlém. Zažil jsem to teď v sobotu i v neděli a jde o to, že při dvoupedálovém uspořádání brzdíte vždy přes elektrickou brzdu. To znamená, že každé zpomalení začíná brzděním zadní nápravy. A elektrická brzda 21Tr je docela výkonná, takže jsem se i při opatrném brždění na dlážnění před zastávkami (třeba na Okrouhlíku) pohyboval víc skluzem než normálně. Přepnutím hlavního vypínače 24V do polohy 1 jde sice vypnout jízda (a tedy i el. brzda), ale kromě brždění na svahu točny Dubiny sever jsem to nepoužíval. Přece jen to není úplně pohodlný způsob. Kromě toho se mi podařilo při intenzivním přerušovaném brždění na sněhu (zase kvůli cyklistovi, ach jo) asi tak v 15 km/h "zašlápnout" zastávkovou brzdu. Sice jsem potom smykem popojel jen pár metrů, ale příjemné to nebylo. Pravda, i ta brzda jde deaktivovat, ale na to nějak nebyl čas.
Škoda 21Tr číslo 394 v Jesničánkách
394 na sněhu
 19. 12. 2005v 00:30 | odkaz
18. 12. 2005 - K akci na Silvestra
Protože se spousta lidí ptá, kde nás při silvestrovsko-novoroční jízdě mohou potkat, byl vytvořen alepoň rámcový jízdní řád jízd na Silvestra. Najdete ho zde > Silvestr 2005. V žádném případě ale nezaručujeme jeho 100% dodržování. Kolega Petrásek teď sice dokončil montáž opravených pomocných motorů do Sanosu, stejně ale nemůžeme vyloučit technické problémy kloubáku, potom bychom museli jet s naší devítkou číslo 353. Ale připomínám, že t-353 NETOPÍ, přesněji řečeno - po mnoha opravách topení stejně není spolehlivé, takže je odpojené. Takže raději budeme věřit, že Sanos bude v pohodě.
Kolega Martin_j poslal několik nočních fotek, z nichž jsou dva obrázky autobusu 173 (Náhradní doprava) na nočním provozu B na této stránce.
Měl jsem tento týden opravdu velikou chuť napsat sem obsáhlou zprávu pod názvem "Co mne se*e za volantem", ale zatím jsem trochu vychladl. Pro informaci pořadník: 1. cyklisti, 2. chodci, 3. řidiči IGK atd. Ale příště už to napíšu, minimálně cyklisti mne dávají zabrat prakticky každy den. Ať si někdo říká, že motorkáři jsou dárci orgánů - podle mně jsou mnozí cyklisti na tom úplně stejně.

A ještě nabídka od kolegy Marka Bálského: Ahoj! Nabízím jedinečnou možnost účastnit se 4. expedice Saros za úplným zatměním Slunce do Turecka, 26.3.-1.4. Jde o poslední ÚPLNÉ zatmění Slunce první čtvrtiny 21. stolení odehrávající se v blízkosti Evropy, až v roce 2026 je další viditelné ze západní Evropy. Pojede se autobusem, cena za 1 účastníka je 5000 Kč (v ceně je pouze cesta autobusem). Kromě zatmění se plánuje prohlídka Istanbulu a Sofie. Program bude zhruba následující: 26. 3. 2006 odjezd v 10:00 z Pardubic. 27. 3. Ráno Istanbul, možnost prohlídky města. 28. 3. ráno v pásu totality (oblast úplného zatmění), 29. 3. příprava pozorovací techniky, pozorování zatmění, večer oslava, nocleh. 30. 3. odjezd ráno. 31. 3. Povinná osmihodinová bezpečnostní přestávka v Sofii. 1. 4. Příjezd do České republiky Uzávěrka přihlášek je 31.12.2005!!! Počet účastníků je omezen kapacitou autobusu.
 18. 12. 2005v 09:26 | odkaz
14. 12. 2005 - PF 2006
Konec roku se blíží a tak se také blíží rozesílání novoročenek. Stejně jako loni je nebudeme násilím vnucovat každému, jehož adresu máme někde v hloubi počítače. Kdo má zájem, ten si může stáhnout ve VELMI zmenšené podobě spolkovou i moji novoročenku tady. Naši nejbližší kolegové ji dostanou v papírové formě. Jen pro připomínku - loňské novoročenky jsou tady.
Moje osobní novoročenka
Vše nejlepší Vám přeje webmaster

Spolková novoročenka
a připojuje se i celý náš spolek

Novoročenka DPmP
A nakonec novoročenka DPmP. Sice mi nikdo nedal povolení ji tady zveřejnit, ale protože jsem autor snímku Citybusu v pravé části (a taky se mne nikdo na souhlas s použitím neptal), tak je to jedno. Upozorňuji ale především na to, že trolejbus v číslici 2 je naše devítka číslo 353, takže ta novoročenka je tak trochu i spolková :-)
 14. 12. 2005v 22:47 | odkaz
12. 12. 2005 - Pendolino kam se podíváš
Od včerejška jsou v běžném provozu vlaky SC Pendolino. Vlaky, které byly po dobu zkoušek a příprav středem zájmu médií i "šotoušů" jsou najednou úplně běžně k potkání. Cesta od našeho domu k trolejbusu vede přes přejezd, přes který projede v pracovní den Pendolino dvanáckrát. Takže je to zničeho nic jeden z "nejnormálnějších" vlaků. Tedy alespoň tady u tratě 010. Včera při prvním dni bylo okolo tratí určitě v pohotovosti množství nadšenců s fotoaparáty a kamerami. Osobně jsem proti Pendolinu docela zaujatý, myslím si, že za ty prachy se měly modernizovat stávající lokomotivy a vozy, ale pohled na jednotku na trati je opravdu pěkný. To musím uznat. Ale abychom nezapomněli i na ostatní. Takže - je to vyfocené včera, na koridoru, nikde to nestavělo a přitom to Pendolino nebylo:
Tohle je výřez, kliknutím otevři celou fotku
Tohle je výřez, kliknutím otevři celou fotku
 12. 12. 2005v 16:10 | odkaz
08. 12. 2005 - Detaily o dvojce
Kolega MJ dodat doplňující údaje o "novém" autobusu číslo dva. Spolu s fotkou jsou na stránce autobusu 2. Ve fotoarchivu PSHŽD je stránečka s fotkami zanikající vlečky do Řempa v Černé za Bory.
 08. 12. 2005v 21:08 | odkaz
07. 12. 2005 - Přírůstek do vozového parku
V úterý 6.12.2005 dorazil do Pardubic další autobus B 731 generálkovaný ve Zlineru Zlín. Tentokrát se jedná o autobus ex DP Děčín a měl by u nás obdržet evidenční číslo 2. Pokud se tak stane, bude to u DpmP první případ druhého obsazení evidenčního čísla u autobusů řady B 730. Číslo 2 už totiž v letech 1982 až 1991 nosila jedna z prvních pardubických Karos B 731 (výr. číslo 3769) - viz přehled zde.
 07. 12. 2005v 23:04 | odkaz
05. 12. 2005 - Do Nového roku kloubákem !!!
Akce pro Silvestr a Nový rok je povolena. Takže si udělejte na 31.12.2005 / 1.1.2006 volno. Do Nového roku kloubovým trolejbusem se moc často nepodíváte. Uskuteční se totiž jízdy našeho Sanosu pro všechny, kteří k záchraně tohoto unikátu přispěli, nebo se k tomu chystají. Předpokládaný rozsah - 31.12. dopoledne příprava vozidla, odjezd z DP cca ve 14.00, podvečerní přestávka 19-21 hodin a následně půlnoční přípitek na točně UMA. Ukončení nad ránem Nového roku.

NEZÁVAZNÝ JÍZDNÍ ŘÁD
------------------------------------
15.50 z Dubiny Sever po lince 13
16.25 ze Sluneční na nádraží
16.30 z nádraží po lince 3
17.00 z Bohdanče po lince 3
17.50 z nádraží ke Globusu
18.10 z Globusu na nádraží
18.30 nádraží - nástup polských šotoušů, odjezd na Kamenec
19.00 - 21.00 přestávka, občerstvení
21.00 z Dubiny po lince 13
21.30 ze Sluneční po lince 13
22.00 z Dubiny po lince 13
22.30 ze Sluneční po lince 13
23.00 z Dubiny po lince 13 na nádraží
23.30 z nádraží na UMU
23.50-00.20 půlnoční pobyt na UMĚ
00.20-03.00 volný program, rozvoz účastníků

Sponzorské dary a závazky k odpracování brigádnických hodin přijímáme po celou dobu akce :-) Upozorňujeme, že i zcela malá pomoc je pomoc - alespoň nějak nám pomohli následující (sebe a kolegu jednatele skromně neuvádím): Milan Barvíř, Blanka Barvířová, Petr Lank, ing. Ladislav Podivín, ing. Dalibor Haken, ing. Michal Kunhart, Pavel Zedník, Tomáš Hodr, Jana Reitmayerová, Jan Hrubý, Mirek Vorel, Ivan Panuška, Tomáš Richter, Fanda Jehlík, Honza Paleček, Slezák mladší, Jirka Wilczák, Marek Bálský, Lukáš Teplý, ing. Jiří Němeček, Dušek F., Dušek J., Ladislav Ministr, Soptík, neznámý traktorista, firma Řezníček - Nákle, pánové z dílen VV a DO DPmP, ing. Žlumov, Pepa Hájek, Ruda Brtek, Martin Janda a Josef Vytlačil. Aktivity kolem Sanosu podporuje i vedení města. ZAPOJTE SE I VY !
Poznámka - alkohol ani občerstvení nezajišťujeme. Proto si přineste vlastní :-)
 05. 12. 2005v 15:49 | odkaz
04. 12. 2005 - Služba v trolejbusech - díl 2
Už jsem o tom psal tady, v trolejbusech služba spíš nefunguje, než funguje. Kolega řidič Martin R. mne ale upozornil na možnost, jak alespoň používat hlášení stanic, když už není konkrétní kurs nahraný. Stačí totiž, aby byla v počítači nahraná jakákoliv služba pro danou linku (tedy i stará), a potom po zadání linky lze tlačítkem jízda/směr vybrat příslušnou jízdu a odbavovat zastávky jako při režimu služba - pouze bez jízdního řádu. Opravdu jsem o tom nevěděl, takže děkuji za tip - dnes jsem ho využil.

Například pro linku 5 má směr z Dukly na Dubinu číslo 02


Na konečné se odbaví "Konec jízdy" a automaticky se nabídne opačný směr

Z přidělených vozů toho v poslední době moc nenajezdil trolejbus 380. Nejdříve stál, protože mu skončila vyjímka na totální reklamu přes okna. Když se ji nepodařilo prodloužit, sundala se reklama s oken a vůz chvíli jezdil. Jenže o takovou poloreklamu zřejmě inzerent neměl zájem a tak šel dolů i ten zbytek. Bohužel i s lakem. Od té doby trolejbus už 6 týdnů nevyjel. Údajně probíhá dohadování mezi DP a reklamářema, kdo zaplatí nový lak. Podle smlouvy by to měla platit reklamka, ale údajně mají nějaký posudek, že lak byl špatný už od výrobce. Osobně se mi to zdá velice podivný - prostě jako DP bych vyžadoval navrácení trolejbusu ve stavu, v jakém byl před polepením, ať už byl lak takový nebo makový. Fotky trolejbusu s reklamou i po jejím oloupání najdete na jeho stránce.
Všechny údaje o t-380 jsou z agentury JPP, tedy z doslechu.
 04. 12. 2005v 22:37 | odkaz
02. 12. 2005 - Kabriolety MHD :-)
Poslední velká likvidace vozidel MHD přímo v Dopravním podniku proběhla koncem 80-tých let minulého století (letí to, letí) při hromadném vyřazování autobůsů ŠM 11. Už poslední autobusy ŠM 11 byly po roce 1989 prodány pojízdné začínajícím podnikatelům. Od té doby je šrotování přímo v DP vyjímečné. Ještě několik tyristorových trolejbusů Škoda 9Tr bylo rozloženo přímo v areálu, poslední ale už v roce 1995 likvidoval Kovošrot Choltice - foto. Od té doby se téměř všechna vyřazená vozidla prodávala pojízdná dalším majitelům. Vyjímky jsou za posledních 10 let celkem čtyři. Autobus Karosa číslo 16 byl odprodán nepojízdný (po nehodě v červnu 2003) a autobus 79 byl loni rozebrán v DP. Dále byl sešrotován trolejbus 317 (po nehodě v roce 1995) a nejnověji trolejbus 369 (taktéž po nehodě). A proč Kabriolety MHD? Kromě toho, že mne inspiroval mail kolegy Lp, tak se mi sešly tři fotky různých vozidel od různých autorů, které spojuje právě to, že jsou bez střechy:
ŠM11K (K - kabriolet)
ŠM 11 číslo 95 v provedení kabriolet (foto JR 1990)

9TrHTK (K - kabriolet)
Škoda 9TrHT číslo 349 v provedení kabriolet (foto Lp 1992)

14TrMK (K - kabriolet)
Škoda 14TrM číslo 369 v provedení kabriolet (foto MJ 2005)
 02. 12. 2005v 19:43 | odkaz
01. 12. 2005 - Ověřovací vozy Karosy v DPmP
Do návštěvní knihy jsem dostal zprávu, kde autor připomíná provoz některých prototypů autobusů Karosy v Pardubicích. Píše: autobus ŠM 16,5 - před trvalým zařazením ev. č. 1 (SPZ PU-31-00) byl podle mého ve zkušebním provozu s pětiúhelníkovou SPZ jiný vůz bez ev. č. Měl jinou barvu bočnic - světle červenou, zatím co "jednička" měla pruhy původně netypicky tmavé. B 731 - koncem 70./začátkem 80. let v provozu několik týdnů s pětiúhelníkovou SPZ "polomáčený" prototyp/ověřovací kus tohoto typu.
Protože osobně si prototyp kloubáku v provozu opravdu napamatuju a první béčka jen velmi matně, obrátil jsem se jako tradičně na našeho guru Lp. Ten se vytáhl a dodal odpověď obratem. Z ní vyplývá, že:
- Autobus ŠM 16,5 číslo 1 měl SPZ PU-31-76 a byl opravdu poněkud fialový. Dle údajů z podnikového archívu jezdil nějaký čas po dodání (či snad nejprve jen po zapůjčení) bez evidenčního čísla. Přesto se Lp nezdá, že by šlo o dva vozy. Tolik jich zase po ČSSR nejezdilo.
- Zkušební autobusy Karosa B731 u nás opravdu jezdily, a to dokonce hned tři. Na konci sedmdesátých let probíhal zkušební provoz prvního z nich. Měl trochu jinou barevnou kombinaci - byl opravdu polomáčený a patřil výrobci. Další měl místo evidenčního čísla označení B10 a převozní značku H-37-09. V prosinci 1984 byl zařazen do majetku DPmP pod číslem 33. Třetí vůz byl autobus označený jako B110. Jezdil u nás s převozní značkou H-02-45. Jeho další osudy nejsou známé.
Autor příspěvku v knize zmiňuje provoz i Ikarusu 620/630 v šedesátých letech. To je pravda a vůz Ikarus 620 s ev. č. 27 je uveden i v přehledu zde na webu.
Palackého ulice
Fotku ověřovací B 731 s označením B10 nebo B110 nemám, ale Karosa tento systém používala ještě dlouho potom. Na snímku webmastera z roku 1990 je autobus pardubické pobočky ČSAD s manipulační SPZ a "evidenčním číslem" LC13.


Tohle nejsou sice prototypy, ale je to řada "atmosféráků" v DP před 15 lety. Vozy v popředí jsou čísla 11 a 13 z roku 1984. Na rozdíl od současnosti, kdy se vyřazují vozy 12 let staré a jezdí i vůz starý 17 let, jezdil autobus 11 jen 8 let a autobus 13 dokonce bez pár dnů jenom 7 let.

A jak vypadá 346 v Plzni?

 01. 12. 2005v 19:01 | odkaz
01. 12. 2005 - Ani den bez fotky
Typický šotouš nevydrží většinou déle než 24 hodin bez toho, aby nepořídil nějakou fotku. 30. listopadu jsem narychlo po páté odpolední střídal kolegu na lince 18 a tak jsem tu povinnou šotouší fotku mohl pořídit až za tmy. Na to, že je focená v téměř úplné tmě osm vteřin přes "plné okno", zase nevypadá nejhůř. Jen pro zajímavost. Původně jsem vystřídal na Renaultu číslo 167. Dojel jsem s ním ale jen ze Zborovského náměstí do Dražkovic a začalo mi hořet obložení na PZ kole. Takže potom jsem kurs dojezdil s vyfoceným autobusem 141.
černo v Černé
Kliknutím zvětšíš...
 01. 12. 2005v 00:36 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz