Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - červen 2007

29. 06. 2007 - Šotouší nápady I (přečíslování)
Ačkoliv se domnívám, že nejtěžší šotouší období (kdy ví dotyčný všechno líp než ostatní) už mám za sebou, občas samozřejmě nějaké nápady mám. Jedním z nich je "rada dopravnímu podniku" na přečíslování vozidel MHD. Sledování evidenčních čísel je jeden ze základních šotouších oborů. V Pardubicích se za 57 let provozu MHD kromě přečíslování trolejbusů z řady 1xx na 3xx k 1.1.1979 nikdy nic v systému evidenčních čísel neměnilo. Evidenční čísla se celou dobu přidělovala opakovaně a i v jednotlivých dodávkách na přeskáčku proti výrobním číslům. Nerozlišovaly se ani typy, ani třeba kloubové či nízkopodlažní vozy. Typickou ukázkou jsou evidenční čísla v Pardubicích provozovaných Ikarusů 280 - nesly čísla 1, 4, 12, 14, 22, 34, 41-46, 54, 55 a 125-127. V mezerách této řady byly autobusy ŠM, Karosy B 730 i linkové a zájezdové autobusy. Ovšem právě tři poslední dodané autobusy 125-127 zahájily přidělování čísel postupně - další nové Karosy dostaly postupně čísla 128-146 a Citybusy 147-182. Ovšem repasované Karosy a letos a loni dodané B951 opět dostaly již použité čísla. Například repasovaná Karosa číslo 1 je již šestým autobusem tohoto čísla. A protože ve velké většině jiných DP se evidenční čísla k rozlišení typu či nasazování vozidla běžně používají (např. DPmHK přečíslovává i staré Karosy předané zájezdové dopravě), tak jsem si vymyslel základní přečíslování i pro DPmP. Je to systém "nejmenšího odporu", tzn. není nutné přečíslovávat vše a kde to není nutné, zůstalo by pořadí evidenčních čísel "děravé".
A takhle můj návrh vypadá:
Autobusy MHD středněpodlažní - 1 až 100
Dosud provozní autobusy s číslem vyšším než 100 budou přečíslovány o 100 dolů. Nákup dalších podobných vozů se nepředpokládá, a i kdyby - volných čísel je dost.
Výsledkem by byla řada 1, 2, 3, 29-46, 53-62, 84, 85, 92, 95, 99, 100 (tučně přečíslované vozy)
Autobusy nízkopodlažní 12M - 101 až 200
Všechny vozy zůstanou v provozu pod svými čísly. Nové zařazovat postupně, po dosažení čísla 200 pokračovat znovu od 101.
Proti dnešku beze změny: 147-182.
Autobusy vysokokapacitní 15M nebo snad i 18M - 201 až 300
Jelikož žádné nemáme, čísla by se přidělila od začátku při případném dodání.
Trolejbusy středněpodlažní - 301 až 400
Nákup nových podobných strojů se nepředpokládá, takže by zůstala současná evidenční čísla.
305, 306, 340-343, 345-349, 351, 356, 357, 358, 361, 362, 365-368, 370-384
Trolejbusy nízkopodlažní 12M - 401 až 500
Největší přečíslování ze všech kategorií. 15 trolejbusů 21Tr čísel 385-399 přečíslovat na 402-416, trolejbusy 24Tr 317-322 přečíslovat na 417-422. Číslo 401 nechat vyhrazené pro předváděcí vozy.
Výsledkem by aktuálně byla řada 402-422.
Trolejbusy vysokokapacitní 15M nebo snad i 18M - 501 až 600
Jelikož žádné nemáme, čísla by se přidělila od začátku při případném dodání.
Autobusy zájezdové a další - řada 601 až 650
Týkalo by se jen autobusu 14 > 614, dále autoškoly 21 > 621 a nově označit zájezďáky 600 a 601
Dalšími evid. čísly by potom měly být označené i ostatní osobní a nákladní vozy DP, tam je samozřejmě mnoho variant jak. Například - má mít ředitelská Oktávka číslo 900 nebo 999 nebo třeba 1000?
A jaké nápady mají čtenáři webu? I když to vůbec nevypadá, že by se něco přečíslovávat mělo, nápady máte určitě. Sem s nimi.
evidenční čísla
Ukázka nejbrutálnějších změn
 29. 06. 2007v 22:30 | odkaz
29. 06. 2007 - Nová reklama na t-396
Ačkoliv se tento týden sundala reklama Datour z trolejbusu 392, nová reklama na Fajn Radio Life se objevila na trolejbusu 396, který teprve nedávno dostal rychlé pruhy. Tím se ovšem opět zmenšil počet vozidel s novými rychlými pruhy. Netuším, jestli je to chaos DP nebo reklamky, ale opakuje se případ autobusu 147. Ten byl vybaven rychlými pruhy jen pár dní, potom dostal reklamu. Ovšem vzápětí se sundala reklama z a-160 a ten stále jezdí bílý.
Trochu víc koordinace by neuškodilo, rychlé pruhy mohly zůstat na a-147 i na t-396 a reklamy se mohly nalepit na a-160 a t-392.
Nová reklama
 29. 06. 2007v 22:23 | odkaz
29. 06. 2007 - Zkušební provoz informační tabule
Už několik dní se v areálu Dopravního podniku testuje digitální informační tabule. Bude umístěna u hlavního nádraží proti východu z budovy stanice. Uvádí se odjezdy i ze stanice Hlavní nádraží, hypernova - ovšem ty jsou skryté pod "nástupištěm 3". V reálu by tabule měla zobrazovat i zpoždění spoje, zatím tato funkce není v provozu.
Informační tabule
Kliknutím zvětšíš
 29. 06. 2007v 22:18 | odkaz
28. 06. 2007 - Aktualizace
Je aktualizován přehled vozového parku. Doplněna je stránka s pár obrázky z prvního letošního dne provozu linky 51. Nové foto t-399 (dočasně s "espézetkou") a t-351. Opraveny nějaké chyby na webu, vyrobeny chyby nové. Nakonec ještě foto automatizovaného systému výměny linkových orientací ve starších vozech. Je to typ MK1 a má dokonce dálkové hlasové ovládání :)

a-53
Nové rychlé pruhy se objevily na dvou karosách B951 - čísel 53 a 54. Lepší foto zatím nemám.


Retro - 14Tr01 číslo 313 v roce 1997

Trolejbusem do lesa!
Trolejbusem do lesa!
 28. 06. 2007v 01:28 | odkaz
27. 06. 2007 - Aktualizace webu obnovena
Od dnešního dne mám (doufám že natrvalo) opět normální přístup k serveru, na kterém tento web hostuje. Aktualizovat by se toho mohlo hodně, ale bohužel musím také chodit do práce. Takže dneska jen aktuální fotka Modré střely, která dnes vyfasovala nové značky:



Modrá střela 412
Kliknutím zvětšíš!

Pokračování aktualizací dle možností v příštích dnech.
 27. 06. 2007v 12:04 | odkaz
20. 06. 2007 - Parní víkend, Moskviče a hádanka
Protože technické problémy s aktualizací webu pokračují, přidávám jednu takovou souhrnou zprávu.
1) Parní víkend v Rosicích nad Labem
Již tento víkend se koná tato akce našeho Musea MHD a železnice v Rosicích nad Labem. Kompletní program najdete na webu PSHŽD > www.pshzd.cz/2007/2007-parni-vikend.htm. Stáhnout si můžete i letáček - www.pshzd.cz/2007/parni-vikend.pdf. K vidění budou parní stroječky, vláčky a jiné "mechanizmezečky". Součástí parního víkendu je také večerní a noční prohlídka Musea, které bude otevřeno v noci ze soboty na neděli cca do jedné hodiny. Přijďte se podívat!
Kliknutím otevři leták
Kliknutím stáhnete letáček (pdf, 200 kB)

2) Příliš mnoho Moskvičů
Jen co se u mne začal zabydlovat Moskvič 2138 z roku 1977, provedl jsem další zásadní upgrade vozového parku. Bílý Moskvič, který již získal jméno (Lenochod 01) se stěhuje k příteli Michalovi. Ten také Moskviči zajistil nějaké drobné opravy. A před náš dům se nastěhoval modrý Moskvič 412 z roku 1971. Několik málo fotek najdete na stránce Moje auta. Jenže dva Moskviče - to se nám zdálo málo a tak jsme si s Michalem přitáhli ještě jeden. Fotky z přesunu jsou v galerii > Přesun 408. Tentokrát je to také rok 1971, ale slabší tyo 408. Ovšem auto má zachovalé řazení pod volantem a především množství eletrických a elektronických dodělávek. Přezdívka Knight Rider byla jasná hned. Nebo třeba Moskal Rider? Zatím je auto nepojízdné, stálo asi osm let ve stodole, ale brzy to může vypadat jinak.
Najdi deset rozdílů
Najdi deset rozdílů :)

3) Hádanka
Otázka je jasná - kdepak je to v roce 1971 focený trolejbus 135?
kliknutím zvětšíš
Kliknutím zvětšíš
 20. 06. 2007v 16:25 | odkaz
06. 06. 2007 - Terminál Koruna a jiné z Hradce Králové
Dostal jsem objemnou zásilku fotek od kolegy LuTepa, který je pořídil v Hradci Králové. Tam se u nádraží rozběhla stavba nového terminálu MHD a trolejbusy tak dočasně jezdí na nově postavený provizorní terminál Koruna. Jako komentář k fotkám použiju přímo LuTepovy mejly v původním znění:
Zdarec, první mailík obsahuje přílohu s fotkama náhradního stanoviště trolejbusů u Koruny, víc rozepisovat nebudu, víme o kráčí, drátky v pohodě, dvě dálkově ovládané vyhybky!!! několik křížů a sjížděček, docela fajn řešený za daných okolností a na stísněný prostor krom několika detailů, které lze pominout, jakožto se jedná o značení jízdních pruhů, kdy trolejbusy jsou nuceny podjíždět oblouk a vyhybku, ale úspěchem je že krom pár vyjímek to nikdo z trolejbusáků nerespektuje a jede ideální trasou:-) Jezdit po tom musí bejt zajímavý, strašná až nezvykle vysoká koncentrace funkčních a docela spolehlivých armatur, akorát nezůstat na některé viset !!! Nejvíc mě však dostala ta 84ka, která dostala do těla v krátký době od myčky, reklama cca 1-2 roky s lakem stará, má to aspoň mechovskou patinu, posud sám:-)
Některé fotky jsou z křižovatky Puškinova a S. K. Neumanna na Riegrovo náměstí, aneb co se stříhat nemuselo, zůstalo, pak z S. K. Neumanna fotečka vykuchané a snesené vyhybky, ale nosná lana tam pro ni zůstala, asi se bude pak věšet na zpět:-) Další kuchando, opět hardcore je výhybka kuchlá už x let u křižovatky u Galexu, vyústění Gočárovky na první okruh, paráda co udělá s kuchandem zub času:-) No a pak ještě pár prapodivnejch převěsů z Malšovic. Jo a kdyby tě zajímal ten tuningovej pružnej závěs, tak ten je z Gočárovky:-)
PS: doufám že až bude hotovej terminál, že pár trubek zůstane a daj se do kupy některé starší armatury:-)

Tož tak - a teď ty fotky - najdete je zde v galerii PSHŽD.

Drtivý hradecký styl
Drtivý hradecký styl demontáže armatur

 06. 06. 2007v 23:32 | odkaz
05. 06. 2007 - Drobná nehoda na Dubině
Dneska ráno došlo na výjezdu z točny Dubina, sever k drobné kolizi trolejbusu 385 a osobního auta. Na fotkách to vypadá úplně neškodně, ale osobák má trochu vyvrácené přední kolo. Normálně z tohoto webu nedělám černou kroniku, ale tady udělám vyjímku - na této křižovatce to není první nehoda. Výjezd z točny je totiž značen jako běžná vedlejší ulice a zaústění Dubinské ulice rovněž. Potom by mezi vozidly vyjížděcími z těchto míst měla platit přesnost zprava. Ovšem křižovatka má trochu podívný tvar (přesněji řečeno točna je tam tak nějak navíc) a hodně řidičů vyjíždějích z Dubinské si ani své povinosti dát vozidlům z točny přednost nevšimne. Před časem došlo k nehodě t-388, tehdy byl za viníka označen řidič osobáku. Jak to dopadne nyní necháme na Policii...
účastníci nehody pohled z druhé strany
Křižovatka u točny
Velice schematicky označená křižovatka. V reálu jsou ještě dodatkové tabulky s vyznačením tvaru
 05. 06. 2007v 10:04 | odkaz
01. 06. 2007 - Palác Magnum
Na rohu Třídy Míru a Masarykova náměstí roste jak z vody stavba "Paláce Magnum". Pro moji generaci, která nepamatuje přibližně na stejném místě hotel Veselka, je to asi větší zásah do vzhledu centra města, než stavba obchodního centra na Masarykově náměstí. Mně osobně se ale stavba celkem líbí. Když jsem ve středu čekal na střídání, udělal jsem pár fotek.
V galerii PSHŽD jsou umístěny zajímavé dokumenty z někdejšího rušení dráhy ze Smidar do Vysokého Veselí. Všichni byli proti, ale závěry XIV. sjezdu KSČ mluvily jinak. Dokumenty jsou zde. V jednom z těch dokumentů se například píše, že za prvních devět měsíců roku 1974 bylo na lokálce vyloženo 541 vozů, což bylo zřejmě málo...
Palác Magnum odrážející se
390 vedle staveniště
 01. 06. 2007v 22:27 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz