Archiv stránek trolejbusu 353

Hlavní stránka webu trolejbusu 353 > Archiv - září 2006

30. 09. 2006 - Krajský úřad v utajení?
Pod hrozbami teroristických útoků se začíná Krajský úřad Pardubického kraje stahovat do ilegality. Nasvědčuje tomu důmyslné krytí a matení okolí, pokud jde o novou zastávku MHD Krajský úřad směrem z centra (co kdyby terorista přivezl výbušninu trolejbusem, že?). Pominu to, že při používání služby na trolejbusových kursech se zobrazuje na vnitřním displeji starý název U soudu. Na počítači je to správně a DPmP o této chybičce už ví a napraví ji. Stejně tak by se dalo překousnout, že starý název stanice zobrazují i displeje poledních tří trolejbusů s počítačem SAVS (365, 367, 368). Je to prostě atyp a myslím si, že DPmP by měl investovat do náhrady těchto panelů něčím standardním, stejně jako už byly nahrazeny SAVSy u trolejbusů 366 a 370. Ovšem zcela v režii utajení pracují zřejmě Technické služby - když se konečně po několika týdnech od uvedení zastávky do chodu objevil stabilní označník zastávky - tak je na něm uveden úplně nový název stanice "Jahnova" (viz poslední fotka). Takže zmatení cestujích (i těch případných teroristů) je dokonalé. Máme novou stanici Krajský úřad, ale ve voze displej hlásí U soudu a na zastávce je Jahnova. Soudruzi z NDR někde asi udělali chybu.
Tady je to dobře
Abych nekřivdil - alespoň někde je to dobře

Displej t-365 dne 30.9.2006
Displej t-365 dne 30.9.2006

Tuhle stanici v jízdních řádech nehledejte (30.9.2006)
Tuhle stanici v jízdních řádech nehledejte (30.9.2006)
 30. 09. 2006v 23:33 | odkaz
29. 09. 2006 - Další studie a jiné aktualizace
Dnes opět od externích přispěvatelů. Nejprve od Lp - do třetice prezentujeme studii z archivu DP. Tentokrát z roku 1960 a týká se trati přes Duklu, Jilemnického ulicí, ul. gen. Svobody, Anenským podjezdem kolem lázní k Jahnově ulici. Tedy trat, která dodnes výrazně schází pro variantní spojení centra a jižní části města. Kompletní text i s plánky je zde > Investiční úkol 1960. Komentář kolegy Lp: "U toho obrázku s plánem linek je skoro nečitelný nadpis: „Výhled linek městské dopravy do r.1970.“ Jak už jsem psal dříve, co je autobus a co trolejbus, cvičené oko pozná. Zajímavé jsou i ty autobusové přivaděče k trolejbusovým točnám v Pardubičkách, na Židově, u nádraží, na Dukle a v Polabinách. Zajímavé je, že o trolejbusové trati přes nadjezd Paramo se zde již mlčí. Asi to předchozí zamítnutí bylo respektováno. V centru se podle návrhu jezdí jak po tř.Míru, tak i Sladkovského, přes Masarykáč i po Sukovce. To docela trefili, i když v roce 1970 k té Sukovce bylo ještě hodně daleko. Na posledním obrázku je jakýsi zapomenutý ocásek vedení ke zdymadlu. Asi se jedná o chybu, i když to lze takto nalézt na více pláncích. Výhled s tím nijak nepočítal."
Investiční úkol 1960

A další aktualizace na webu - kolega MJ poslal aktulizovanou a opravenou verzi Jandovy analýzy kursů, neboli rozpisu co kdy a kde jede který kurs MHD Pardubice. A ačkoliv tramvaje a to dokonce v zahraničí nejsou ani náhodou hlavním tématem tohoto webu, devět fotek z podvečerní Rigy od kolegy KFo pro občerstvení najdete tady Tramvaje Riga.
A ještě jedna železniční. S novým foťákem se teprve učím, ale dělá mi radost třeba takovými fotkami. I když by mi fotku třeba na Želpage ultrašotouši sepsuli, foťák se zatím chová velice pěkně a jsem spokojený.
 29. 09. 2006v 22:36 | odkaz
28. 09. 2006 - NOVULA APARATULA
Dnes došlo k obnově webmasterova fotoparku. Už před pár dny stávající C720UZ postihla závada, která jen urychlila nákup nového stroje. K tomu se přidala dnešní sleva 11% v Electroworldu. Dopadlo to tak, že jsem inovoval na šestimegový Olympus SP-500UZ.
Olympus SP-500UZ

Samozřejmě že pro web se 6 megapixelů k ničemu nehodí, ale i jiné funkce foťáku vypadají dobře. Například má zpět možnost ručního ostření, která mi u 720 pořádně chyběla. Vyfotil jsem za půlden jen pár fotek, jedna už hodně zmenšená je na ukázku tady.
 28. 09. 2006v 22:45 | odkaz
27. 09. 2006 - Modrá ešemka na klidné třídě Míru
K před pár dny zmiňované modré ŠM11 poslal info opět kolega Lp. Píše přibližně toto: "Ten modrý autobus opravdu existoval a byla to ŠM 11 číslo 34. Odlišnou barvu měl i vůz 35. Byl vínově červený a přišel po jakési prezentaci na Islandu a v NSR. Myslím si však, že s tou kombinací modré a šedé to nebyla úplně tak pravda. Pamětníci hovořili vždy jen o modré a krémové. Nalezl jsem jednu pohlednici, kde ten autobus lze nalézt. Co se týká barvy, na šedou to zrovna nevypadá. Je to pouze výřez ze čtyřokénkové pohlednice, takže to je trochu méně kvalitní. Ale ten autobus tam je vidět docela dobře. Ber to také jako můj příspěvek k tzv.klidné třídě Míru, jak ji pamatujeme na počátku 70.let. Skutečné korzo! Pohled má na známce rok 1974, autobusy odtud zmizely v březnu 1973 a hotel Veselka, který tam ještě stojí, byl odpálen roku 1972. V dalších okénkách jsou trolejbusy 8Tr a je vidět rozšiřování Sukovky do křižovatky u ZS a to se dělo někdy kolem léta 1971. Tolik asi ke stanovení data pořízení té fotky."
S pozdravem Lp
Třída Míru okolo roku 1971

 27. 09. 2006v 19:43 | odkaz
27. 09. 2006 - Studie - trať na náměstí na Dukle - 1956
Z archivu DPmP dodal kolega Lp další studii - tentokrát z roku 1956. Bohužel to jsou jen nekvalitní průklepy textu a tak se mi je nepodařilo převést na text. Proto jsou na stránce texty jen naskenované a celkově má stránka něco kolem jednoho mega. Nicméně zde je patrno, že od autorů tohoto díla pak byly v dalších studiích celé pasáže opisovány. Na konci jsou dopisy, které v podstatě akci schvalují. Realizace pak nastala až skoro o 10 let později.
návrh 1956
 27. 09. 2006v 18:00 | odkaz
26. 09. 2006 - 353 opět provozuschopná
Dneska odpoledne byl do 9Tr číslo 353 namontován zpět generálkovaný motor kompresoru. O trochu dřiny s přesunem motoru z auta do trolejbusu jsem se podělil s kolegou jednatelem. Naše snažení dokumentují tři fotky:
foto 1 - kolega jednatel odpočívá po transportu motoru z auta
foto 2 - usazený a zapojený motor
foto 3 - první nafoukané atmosféry ve vzduchojemech

A potom tady mám jednu malou záhadu železničně - vlečkovou. Vlečka do Řempa v Černé za Bory je už léta bez provozu. Ostatně to dokládají fotky v archivu PSHŽD > Řempo. Jenže dneska jsem si náhodou všimnul, že v sousedství stavby už druhé obří logistické haly tamtéž je nedávno vyměněno pár (desítek) metrů kolejí. Sice se na ně viditelně nejezdí, ale že by snad bylo počítáno i s vykládkou ze železnice? Na to se mi zase zdá ta oprava malá. Nemáte někdo informace, jestli se chystá nějaké využití tohoto úseku vlečky nebo se ten kus opravil jen tak ?
Vlevo stavba, vpravo vlečka
kliknutím zvětšíte poněkud mizerný obrázek opraveného úseku vedle stavby
 26. 09. 2006v 21:16 | odkaz
26. 09. 2006 - Ve čtvrtek - do Líšně
Na internetu je zajímavá pozvánka, cituji:
"Slyšeli jste někdy o muzeu dopravy v Brně Líšni? Že ne? Bohužel nejste první ani poslední kdo, o jedinečné sbírce nemá tušení. V současné době totiž areál, známý spíš podle dvou vystavených letadel před halami, podléhá statutu depozitáře. A přitom tento přístupný depozitář, jak zní jeho oficiální označení, skrývá sbírku skutečně evropského významu. Uvnitř, na první pohled nic neříkajících hal, na ulici Holzova ve Staré Líšni se skrývá bezmála devadesát tramvají jež mapují historii městské kolejové dopravy v takřka celém bývalém Československu. Vzhledem k nedostatku financí, ale toto muzeum upadá v zapomnění a uniká pozornosti nejen Brňanů, ale i jeho turistických návštěvníků. Prohlídku lze sice telefonicky dohodnout se správcem depozitáře, ale v době kdy se atrakce podbízejí a vyzývají své návštěvníky k prohlídce a strávení volného času, je to poněkud komplikovanější.
Občanské sdružení přátel historie Yore, jež si mimo jiných svých aktivit vzalo za cíl pomoci Technickému muzeu v Brně a oživit tuto krásnou kolekci tramvají a všech možných kolejových dopravníků, pro Vás ve spolupráci právě s TMB připravilo den otevřených dveří depozitáře kolejové dopravy TMB. Ten se koná v den státního svátku Svatého Václava, ve čtvrtek 28. 9. 2006. Kromě prohlídky samotné je pro Vás a Vaše děti připraven také bohatý program v celém líšeňském areálu . Soutěž v malování křídou na téma tramvaj, soutěž malých hasičů, skákací hrad nebo například výstava modelů historických i současných dopravních prostředků. Vinohradští dobrovolní hasiči a vozidla Viléma Jirůška Vám předvedou dobový zásah hasičů s historickými vozy Škoda 706 RT ASC a Sachsering hasící vůz. Po každé dokončené prohlídce Vás v historickém vlečném voze odveze zpět na začátek areálu depozitní vozítko MUV. Ve fotostánku bude k dostání několik pohlednic a to včetně jedné zajímavosti- Vlastní pohlednice. (Ta bude vyrobena z Vaší fotografie, pořízené během prohlídky fototýmem a zhotovena přímo na počkání.) Pro návštěvníky je připraveno i posezení u grilovaných specialit a dobře chlazené pivo či limonáda. K dopravě do areálu samotného můžete využít historický trolejbus a následně autobus, jejichž odjezdy organizátoři určili z trolejbusové smyčky u Hlavního nádraží a to poprvé v 8:30 hod, a pak vždy po hodině až do posledního odjezdu v 16:30 hod. Cesta zpět na hlavní nádraží je taktéž zajištěna těmito vozidly. Areál otevře své brány ve čtvrtek od devíti do šesti hodin."
 26. 09. 2006v 16:09 | odkaz
25. 09. 2006 - Výzva pro pamětníky
Náš dlouholetý kolega a věrný čtenář tohoto webu KFo se obrací na čtenářstvo tohoto webu s následující výzvou:
Když jsem v letech 1969 až 1973 dojížděl denně z Polabin na SPŠE autobusovou linkou č.11 (Ohrazenice-Polabiny-Tř.míru-Tesla Zámeček) často nás vozil vůz ŠM11(třídveřový s automatickým řazením) v tehdy velmi vyjímečném modro-šedém nátěru (ne jako ČSAD modro krémovém). Měl evidenční číslo asi 34 nebo začínající na 3...V sedmdesátých letech měl jeden segment, myslím že předních dveří, z normální červeno-krémové ŠM - tedy byl ještě nápadnější. Neexistuje někdo, kdo by existenci takhle barevného autobusu potvrdil, případně včetně správného evidenčního čísla? Jako návnadu poslal tazatel jeden svůj záběr pardubické ešdy číslo 25 s "bustelem".
ŠD11 + bustel (foto KFo)
Foto KFo©1988, vozovna DP Pardubice

A ještě z archivu - tentokrát poslal kolega PB naši 353 ještě hluboko v běžné službě (1989):
1989
 25. 09. 2006v 21:25 | odkaz
22. 09. 2006 - Trolejbusová trať kolem Parama
V diskusním fóru K-Report se objevily nesmělé zmínky o zatím neexistující trati Dukla - nádraží, vedené po nadjezdu u Parama. Kolega Lp nelenil a připravil z archvu k publikování Investiční úkol Dopravního podniku z roku 1959 (!), kde se tahle trať už také objevuje. Měla sloužit změněné lince 3, která měla jezdit od nového nádraží přes nadjezd na náměstí na Dukle. Kompletní znění investičního úkolu včetně navrženého linkového vedení najdete na stránce Investiční úkol 1959.
Kolega Lp slibuje dodání i dalších historických studií či projektů, takže se můžeme těšit na další zajímavé informace. Jako malá upoutávka zatím plánek části města z jiné studie z roku 1960.
Návrh z roku 1960
Ačkoliv je návrh datován 1960, trať na Duklu, točnu je už nakreslená jako existující. Ve skutečnosti byla otevřena až v roce 1966. Na plánku je také vidět plánovaná trasa trolejbusů Anenským podjezdem.
 22. 09. 2006v 23:21 | odkaz
21. 09. 2006 - Mladá fronta o trolejbusech
Dnešní regionální přiloha MFDnes přinesla hned tři články s tématem MHD, přesněji řečeno o rozhodnutí magistrátu zrušit na třídě Míru trolejbusy a vytvořit tam pěší zónu. Nechci polemizovat s radnicí, ale na něco upozorním:
1) ve sloupku "K věci" vyjadřuje jeden z redaktorů radost nad tím, že se na třídu Míru "vrátí korzo" a klid pro choce. Dovoluju si pana redaktora upozonit, že tam nikdy žádné korzo nebylo (tedy Corso ano, ale to bylo něco jiného...) a že ulice, dnes se jmenující třída Míru byla vždycky hlavní dopravní tepnou Pardubic, jak dokládá pár obrázků z třídy Míru za posledních 100 let. Samozřejmě - byl menší provoz, ale vidite někdo pěší zónu? Předzahrádky? Lavičky na ulici? Nikoliv, byla to vždy hlavní ulice:

okolo roku 1900

okolo roku 1910

dvacátá léta

Auta na třídu Míru nepatři ... okolo roku 1935

A jednou léta padesátá

A ještě jednou barevně


2) Na straně C3 tvrdí šéf odboru dopravy, že je potřeba rekonstruovat křižovatku Sladkovského a Teplého. No, určitě nejsem takový odborník na dopravu jako pan vedoucí, ale podle mne se tyto dvě ulice ve městě nikde ani nepřiblíží, natož aby měly společnou křižovatku...

3) Jak ilustrační foto k článku o tom, jak objížďka pěší zóny pro trolejbusy bude stát peníze je použito opravdu nápadité fotky jedné ze studií pěší zóny. A to pěší zóny s provozem trolejbusů!!! Sice je to s křížkem po hlasování, ale je to krása - jako zdůvodnění vymístění trolejbusů obrázek, na kterém trolejbus přes onu pěší zónu jede:
repro MFDnes
Repro z dnešní MfD - kliknutím zvětšíte a trolejbus hravě najdete


4) A jako poslední bod bych chtěl upozornit na článek pana ředitele ... tedy na rozhovor s panem ředitelem na straně C4. Kromě toho, že se prakticky pod všechny jeho odpovědi o dopravě můžu klidně také podepsat, určitě zvídavému oku fandů a šotoušů neunikla fotka u článku. Na ní totiž kromě pana ředitele uvidíte obě pardubické devítky a co nás samozřejmě těší, z naší tři-pět-trojky je tam vidět víc :-)))
autor © Michal Klíma
Pro ty, kdo se neorientují: zleva podniková 358, pan ředitel a naše 353 :o)))
foto: Michal Klíma, MfDnes
 21. 09. 2006v 16:57 | odkaz
20. 09. 2006 - Jízdní řády Made in MJ
V nabídce serveru trolejbus.cz se nově objevuje tzv. Jandova analýza jízdních řádů, neboli rozpis jízdních řádů podle jednotlivých kurzů. Je to výborná pomůcka nejenom pro šotouše, ale i pro řidiče. Takže nyní kromě klasické tabulky nástupů nabízíme i výtah z jízdních řádů jednotlivých kurzů. JŘ nejsou tvořeny z žádných interních materiálů DPmP, a tak nejsou samozřejmě vyloučeny chyby, překlepy a podobně. Protože ale autora tohle téma vysloveně baví, spíš věřím že chyb tam bude minimálně. Stránky s řády jsou generovány z Excelu, tak jsou poněkud datově náročnější, než je zde na webu zvykem.
Najdete je na adrese www.trolejbus.cz/pce-jr/jr-mj.htm.
 20. 09. 2006v 19:32 | odkaz
19. 09. 2006 - Rychlé pruhy na postupu?
Po trolejbusech 341 a 318 se konečně objevil nový podnikový design DPmP na dalších vozech. Fotografií je potvrzený trolejbus 319, údajně je polepený i trolejbus 317 (zatím jsem ho neviděl na vlastní oči). Snad to bude dále pokračovat - celovozové reklamy se na trolejbusech momentálně moc nerozšiřujou, naopak vozový park silně bělá. U autobusů je to jinak, tam je bílá víceméně jen řada 951E a pár B731 ze série 130-140. Citybusy většinou bez reklamy moc dlouho nevydrží, tam nové rychlé pruhy asi nebudou potřeba.
319, foto Macek
319 u nádraží, foto©Macek

Aktualizoval jsem nástupy a ukončení kurzů MHD, včetně verze pro stažení. Děkuji kolegovi PS za zaslání.
Kromě toho dnes magistrát (zastupitelstvo) opět rozhodl o zrušení trolejbusů na třídě Míru. Nebudu to komentovat, osobně bych trolejbusy na třídě Míru nechal. Je to na dlouhou diskuzi, osobně preferuju myšlenku pěší zóny se zachováním alespoň částečného provozu MHD.
A nakonec DPmP. Dne 26.9.2006 od 17.00 budou zástupci DP, magistrátu a EMTESTu předvádět v KD Hronovická na besedě s občany nový odbavovací systém. Přeju organizátorům, aby přišli i nějací opravdoví zájemci a nikoliv pouze klasická sestava důchodců, nadávající na zdražení seniorpasů od příštího roku...
 19. 09. 2006v 20:11 | odkaz
18. 09. 2006 - Aktualizace vozového parku
Protože nové B951 se do provozu zapojily bez vážnějších problémů, bylo vyřazeno 5 starých Karos B731 (čísla 89, 91, 98, 106 a 128) a také ultraveterán B732 číslo 113 zařazený už 27.6.1988 (!!!). Všechny autobusy byly prodány pojízdné a nový majitel je exportuje po ose směrem na východ. Proto byly jednak doplněny údaje o vyřazení ve fotogalerii Karosa a v přehledu vozidel. U autobusů 89, 91, 106 a 128 je doplněná poslední foka už odstavených busů. Kromě toho jsem aktualizoval tabulku na webu DP - tam se počítá i průměrný věk. Ačkoliv počítám modernizace čtrnáctek jako nový rok výroby, autobusy po vyřazení těchto 6 veteránů omládly ze 7,21 let na 6,49. Trolejbusy drží průměrný věk 7,02 roku a ani vyřazení 307 a 308 tomu nepomůže, protože u nich počítám stáří od zařazení u nás, a to je teprve pět let.
stošestka
Ačkoliv ortodoxní šotouši litují vyřazení cedulových Karos, většinou už toho mají dost za sebou
 18. 09. 2006v 15:56 | odkaz
17. 09. 2006 - Trolejbus.cz opět v provozu
Po čtrnáctidenním výpadku serveru je web opět dostupný na své běžné adrese. Nevím, jestli budu mít čas a chuť doplňovat zpětně aktuality, ale jedna dnešní se také najde. Do Pardubic se po mnoha letech vrátily "čočky". Čočky ve smyslu tzzv. signálů pro tramvaje. Naposled byly nainstalovány u domu služeb ve směru od nádraží na třídu Míru. Tam už ale dávno nejsou, nové se objevily na nově zbudované světelné křižovatce v Popkovicích. Pomocí "čoček" je řešen výjezd ze zálivu zastávky směrem do centra, protože zastávka leží vpravo od normálních semaforů. Určitě by se dala situace řešit i klasickým semaforem, ale asi by zastávkový pruh vypadal jako odbočovací vpravo.
Signály pro tramvaje v Pardubicích
Signál na výjezdu ze zastávky (klikni pro zvětšení)
 17. 09. 2006v 16:34 | odkaz
04. 09. 2006 - 353 opustila klec
Dnes, 4. září 2006 se po velice dlouhé dopbě opět dal do pohybu trolejbus 353. V rámci přípravy středeční TBZ jsem ho alespoň částečně odhumusil, uklidil v něm a spáchal zkušební jízdu v trase vozovna - Jesničánky a zpět. Byla to příjemná bezšotouší projížďka. Všechno fungovalo bezvadně, problém nedělaly ani baterky. Samozřejmě opět je na tom o něco hůř lak, už bude jeho oprava docela aktuální. Minimálně část střechy a zadní čelo. Nyní trolejbus 353 dlí na hale těžké údržby, kde zítra absolvuje ještě nějakou drobnou přípravu a promazání před zkouškou.
353 v Jesničánkách
353 během očisty v Jesničánkách

353 + 396
353 spolu s 21Tr číslo 396 na deváté stopě ve vozovně
 04. 09. 2006v 16:51 | odkaz
03. 09. 2006 - Chvála plzeňské generálky
Dneska jsem poprvé měl možnost odjet směnu v generálkované 14Tr z Plzně. Byl to trolejbus 341 a velice příjemně mne překvapil. K dokonalosti chybí snad jen stavitelný volant, jiak se mi s tím jezidlo velice příjemně, ocenil jsem třeba i veliké otevírací okno u řidiče, u normálních 14Tr mi spoj pevné a šoupací části občas vadí ve výhledu. Trochu jen vadilo, že nevypnutelná blokáž je i na předních dveřích, takže to trochu zdržovalo při popojíždění na točně. Ale to je opravdu drobnost.

Nově přejmenovaná stanice i na BUSE

Trolejbus 385, první pardubická 21Tr konečně příšel o svoji odpornou oloupanou reklamu a jezdí bílý:

A ještě dva postřehy - na nových JŘ je chybně uvedeno, že linka 1 zatahuje ze Slovan jako 907, dále na Okrouhlíku je na rekonstruované stanici označník již ve formě dopravní značky, ale na dodatkové tabulce s čísly linek chybí linka 25.
To, že celý den jsme jezdili podle starých JŘ a všude už byly vylepeny nové raději nekomentuju .... to bych musel někoho zabít. Sice si mně nikdo nestěžoval, ale těch keců, co jsem slyšel z vozu ...
 03. 09. 2006v 21:53 | odkaz
02. 09. 2006 - Změny MHD od září 2006
Jelikož sedím na dvou webmasterských židlích, tak změny MHD jsem zatím uváděl jen na webu DP. Teď jsem se dostal i k trolejbus.cz a tak tedy souhrn informací: od pátku 1. září skončila uzavírka Dašické ulice, na linku se vrátily trolejbusy. Nový asfalt si vyzkouším v neděli odpolene s kurzem 152. Linky 11 a 13 se na Dašickou vrátí od pondělí, stejně tak ten den bude zahájen provoz nové zastávky Krajský úřad - neboli bývalá stanice U Soudu směrem ke Kostelíčku. Od pátku začala linka 7 jezdit přes most Pavla Wonky, přičemž od 1. do 3. září vozí lidi přes most zdarma, protože je uzavřen pro chodce. Další velký balík změn nastane od pondělí 4.9. - začnou platit zimní jízdní řády, kromě linky 3 se vrátí MHD na most P. Wonky, zatím samozřejmě pouze autobusově. Místo linky 4 bude jezdit linka 43, která na konečnou Polabiny pojede přes Hradeckou a nikoliv přes Polabiny, hotel. Výpomocné spoje z Dubiny do Průmyslové zóny jsou sloučeny do linky 25, ovšem většina z nich pojede stejně jako linka 925. Spoje ale dostanou regulérní staniční jízdní řády. Odpolední špička na hlavních linkách je posílena (alespoň) na interval 10 minut, večer je 24 minut prodlouženo na 30. To všechno jsou změny víceméně kladné. K těm, co se mi krutě nelíbí patří jednoznačně opětovné zavedení svačinových děr - především o víkendu. Například v neděli odpoledne bude na lince 13 z nádraží na Dubinu díra 17.01-17.41 ... uznávám, že v mezičase pojede v 17.11 a 17.31 linka 8, ale stejné díry se objeví i na dalších linkách. Celkově se mi ale zdají změny k lepšímu, například i mnou tolik kritizovaný poslední spoj jedničky z centra na Slovany se posunuje až na 23.03. Zatím nemám nové nástupy kurzů, jakmile budou, aktualizuju přehled.
Začínají se přijímat žádanky o vydání Pardubické karty - informace se snažím dávat na www.dpmp.cz - obsah přejímám od DP, takže kritiku směřujte tam. Pro dotazy kolem karty bude zřejmě zřízena příští týden extra mejlová adresa a nejzajímavější dotazy se s oodpověďmi objeví taktéž na webu DPmP.
Pardubická karta
 02. 09. 2006v 00:20 | odkaz

---

http://www.trolejbus.cz